Ένα debate που υπάρχει τα τελευταία – αρκετά χρόνια – και αφορά τα οδηγικά skills μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Πρώτα απ’ όλα παίζει ρόλο το φύλο; Είναι οι άνδρες καλύτεροι οδηγοί; Έχουν οι γυναίκες την τάση να πανικοβάλλονται πιο εύκολα πίσω από το τιμόνι;

Την λύση σε αυτό τον πολύ «σοβαρό» προβληματισμό μας έρχεται να την δώσει για ακόμα μια φορά η τεχνολογία και πιο συγκεκριμένα η τηλεματική.

Η τεχνολογία δηλαδή που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα προκειμένου να μετρήσει την οδική συμπεριφορά.

Μια τεχνολογία που έχει τη μορφή είτε ενός black box που εγκαθίσταται στο αυτοκίνητο είτε μέσω εφαρμογής από τα κινητά τηλέφωνα.

Ποιος ενδιαφέρεται για τα αποτελέσματα αυτών των μετρήσεων;

Κυρίως οι ασφαλιστικές εταιρείες προς όφελος του πελάτη με τη λογική ότι αν τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο οδηγός είναι συνετός και προσεκτικός αυτό θα έχει αντίκτυπο και στα ασφάλιστρα που πληρώνει.

Αν πάλι δεν είναι δεν αλλάζει κάτι εκτός και αν τρακάρει κάθε βδομάδα που αυτό ούτως ή άλλως φέρει αύξηση των ασφαλίστρων που πληρώνει.

Πίσω στο θέμα μας όμως. Τι έχουν δείξει οι μετρήσεις μέσω τηλεματικής;

Σύμφωνα με στοιχεία της Insurethebox, της μεγαλύτερης εταιρείας τεχνολογίας στην Αγγλία που ειδικεύεται στην τηλεματική και που έχει συλλέξει πάνω από 4.8 δισ.(!) οδηγημένα χιλιόμετρα στα αρχεία της, οι γυναίκες είναι καλύτεροι οδηγοί από τους άντρες.

Βέβαια σημαντικοί παράγοντες σε αυτά τα αποτελέσματα είναι και η ηλικία όπως και η ψυχολογική κατάσταση του οδηγού (αν έχει νεύρα, στρες ή βιάζεται) αλλά σε μέσο όρο οι γυναίκες εμφανίζονται πιο προσεκτικές, να οδηγούν σε χαμηλότερες ταχύτητες και να έχουν λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με τους άντρες οδηγούς.

Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση όμως είναι τα αποτελέσματα που διαβάσαμε από μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Michigan στην οποία εμφανίζει τις γυναίκες οδηγούς πιο επιρρεπείς στα ατυχήματα που εμπλέκουν τις ίδιες μεταξύ τους. Ότι δηλαδή οι γυναίκες τείνουν να τρακάρουν μεταξύ τους ενώ οι άντρες όχι.

Σε ό,τι αφορά την αυτοπεποίθηση σε αντίστοιχη έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, σε ερώτηση που έγινε στους συμμετέχοντες, οι γυναίκες οδηγοί εμφανίστηκαν με χαμηλότερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με τους άνδρες οδηγούς – όταν βρίσκονται πίσω από το τιμόνι – κάτι που όμως δεν επηρεάζει την οδική τους συμπεριφορά καθώς οι δάσκαλοι οδήγησης που τους εξέτασαν δεν διαπίστωσαν μεγάλες διαφορές στην ικανότητά τους να οδηγούν προσεκτικά.

Από τις παραπάνω πληροφορίες μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η ερώτηση ποιος τελικά είναι καλύτερος οδηγός δεν έχει πραγματική απάντηση καθώς οι παράγοντες οι οποίοι τελικά κρίνουν ποιος είναι καλός ή όχι είναι περισσότεροι από ένας και όχι μόνο το φύλο.

Πηγή :  blog.insurancemarket.gr